Denne institution er
ikke domineret af nogle specifikke grupper, da der både er velhavende og mindre
bemidlede familier og familier fra forskellige kulturer. Institutionen er en
meget blandet institution som gør plads til alle både børn, samt forældre.
Dette kan ses ved
blandt andet, deres tydlige fokus på sprog. Der er pædagoger som kan tale
sammen med børnene på deres modersmål og et bibliotek som er dedikeret til at
hjælpe børn med deres modersmål, samt deres andet sprog.
Og ved den måde at der
altid er en vegetarisk version at maden som bliver serveret for børnene, så
dette ikke komprimerer deres tro.
Før i tiden prøvede
institutionen at dække så mange traditioner som muligt, men da de synes at
denne viden blev for overfladisk, valgte de derefter kun at afholde de
traditioner som var relevante for børnene og deres kulturer.
I forbindelse med de
forskellige højtider, såsom påske, bliver der lavet workshops for børnene hvor
de igennem leg lærer om de forskellige højtider. Familier bliver altid inviteret
til at deltage og komme med deres viden omkring de forskellige højtider.
Derudover har vi et
område (home corner) i institutionen som er dedikeret til de forskellige
kulturer og traditioner.
Henvisning
til Institutionsbeskrivelse angående ledelsen af institutionen og ugeskema.
Ledelsen på stedet har
indflydelse på personalet, i form af ansættelse og afskedigelse, men har ingen
indflydelse på den daglige praksis, i form af aktiviteter mm.
Kulturen på denne
institution er i stor grad præget af rutiner og regler. (ingen afvigelser) Alle
ugens dage er fastlagte af et ugeskema som skal følges til punkt og prikke.
Helt ned til de små minutter. Det er først i deres ferier at der afviges en
lille smule fra skemaet, da der ikke er så mange børn på institutionen i disse
perioder.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar