Kulturbeskrivelse.


Denne institution er ikke domineret af nogle specifikke grupper, da der både er velhavende og mindre bemidlede familier og familier fra forskellige kulturer. Institutionen er en meget blandet institution som gør plads til alle både børn, samt forældre.
Dette kan ses ved blandt andet, deres tydlige fokus på sprog. Der er pædagoger som kan tale sammen med børnene på deres modersmål og et bibliotek som er dedikeret til at hjælpe børn med deres modersmål, samt deres andet sprog.
Og ved den måde at der altid er en vegetarisk version at maden som bliver serveret for børnene, så dette ikke komprimerer deres tro.
Før i tiden prøvede institutionen at dække så mange traditioner som muligt, men da de synes at denne viden blev for overfladisk, valgte de derefter kun at afholde de traditioner som var relevante for børnene og deres kulturer.
I forbindelse med de forskellige højtider, såsom påske, bliver der lavet workshops for børnene hvor de igennem leg lærer om de forskellige højtider. Familier bliver altid inviteret til at deltage og komme med deres viden omkring de forskellige højtider.
Derudover har vi et område (home corner) i institutionen som er dedikeret til de forskellige kulturer og traditioner.
Henvisning til Institutionsbeskrivelse angående ledelsen af institutionen og ugeskema.
Ledelsen på stedet har indflydelse på personalet, i form af ansættelse og afskedigelse, men har ingen indflydelse på den daglige praksis, i form af aktiviteter mm.
Kulturen på denne institution er i stor grad præget af rutiner og regler. (ingen afvigelser) Alle ugens dage er fastlagte af et ugeskema som skal følges til punkt og prikke. Helt ned til de små minutter. Det er først i deres ferier at der afviges en lille smule fra skemaet, da der ikke er så mange børn på institutionen i disse perioder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar